Hírek, közlemények
CIG Pannónia - Nyári utazások: több százezer forint is visszajárhat
2021. 06. 24.

Extra szolgáltatásokkal bővült a BalatonHelp; jön a Flight Refund

Budapest, 2021. június 24. - Vízi balesetek, betegségek, járattörlések: számos káreset történhet a nyári időszakban is, amelyekre érdemes felkészülni. A biztosítások és kiegészítő szolgáltatások több százezer forintos kiadástól kímélhetik meg a bajba kerülőket – derül ki a CIG Pannónia összeállításából. A cég a belföldi és külföldi utazóknak assistance szolgáltatásokkal készül a nyárra. Ezek a többletszolgáltatások minden egyéni biztosítással rendelkező CIG ügyfél számára elérhetőek.

A koronavírus-járvány harmadik hullámának elcsendesedésével és az oltással rendelkezők számának növekedésével egyre többen terveznek utazást a nyáron. A belföldi turizmus számára kedvező képet festenek a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ előfoglalási adatai, amely szerint a három nyári hónapra havonta már több mint 1 millió vendégéjszaka-foglalást rögzítettek. A legnépszerűbb belföldi célpont pedig a Balaton: a Magyar Turisztikai Ügynökség felmérése szerint a magyarok 70 százaléka tervez egy éven belül belföldi utazást, a legtöbben pedig a Balatonhoz látogatnának el.

Vontatás, víz alatti keresés, orvosi konzultáció - segítség parton és vízen
A szezon tehát erősnek ígérkezik a Balatonon, ezért a CIG Pannónia Biztosító új, assistance szolgáltatásokkal készül a nyári hónapokra. Ezek a többletszolgáltatások az egyéni, folyamatos díjas biztosítással rendelkező ügyfelek számára érhetőek el. A társaság a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatával együttműködve a BalatonHelp nevű, már évek óta megbízhatóan működő segítségnyújtási szolgáltatás bővített verziójával gondoskodik a nyaralók biztonságáról. A BalatonHelp applikáció lényege, hogy egyetlen gombnyomással, a nap 24 órájában tudnak segítséget hívni a bajba jutottak, hiszen a vízimentők a GPS-koordináták alapján pontosan látják, honnan érkezett a segélyhívás.

„Ezt a szolgáltatást szerettük volna kiegészíteni és a Balatonon nyaralókat segíteni abban, hogy még biztonságosabban teljen a vakáció. A szerződéssel rendelkező ügyfelek két BalatonHelp-csomag közül is választhatnak, így mind a vízen, mind pedig a parton kikapcsolódók extra „védelemmel” vághatnak neki a nyárnak” – mondta Polányi Zoltán, a CIG Pannónia vezérigazgatója.

A Pannónia Part csomag a vízparton nyaralók számára jelent extra védelmet váratlan esemény esetén. Minden elővigyázatosság ellenére ugyanis nyaralás közben is történhetnek balesetek. A CIG tapasztalatai szerint sokan nem tudják, hova forduljanak, ha például hirtelen kell kórházat kell keresni nyaralás közben vagy a kisállatnak ellátást, ha baleset történik. Az ügyfelek többek között 24 órás elérhetőség keretében orvosi telefonos konzultációval, nem sürgősségi esetekben beteglátogatással, magán betegszállítás lehetőségével, illetve a környékbeli orvosi ügyeletek, magánrendelők és patikák elérhetőségével számolhatnak. A Pannónia Hajó csomag a vízi járművel rendelkezőknek szól, ennek keretében többek között meghibásodás vagy üzemképtelenség esetén a vízimentők a legközelebbi kikötőbe vagy anyakikötőbe vontatják a hajót, az elsüllyedt eszközöket kiemelik.  Ezen felül telefonos orvosi konzultáció, nem sürgősségi esetben mentőtiszt szintű beteglátogatás is igénybe vehető.

Jelentős összeg járhat vissza a külföldi utazásoknál
A belföldi nyaralás mellett a külföldi utazást is többen terveznek idén. A járvány miatt jelenleg is számos óvintézkedés betartása mellet lehet utazni – bizonyos esetekben például többnapos karantén vár az utazókra -, azonban váratlan helyzeteket nem csak a korlátozások hozhatnak. Járatkésések vagy járattörlések mindig előfordulhatnak, az ebből adódó kellemetlenséget pedig szintén csökkenthetik az assistance szolgáltatások.

A magyar biztosítási piacon elsőként a CIG-ügyfeleknek érhető el a Flight Refund refundpass+ elsőbbségi szolgáltatása. A légiutasok jogaival és védelmével foglalkozó cég kiegészítő szolgáltatását a következő egy évben repülővel utazók vehetnek igénybe. Ennek értelmében az Európai Unió területéről induló vagy európai légitársaság által üzemeltetett járat több mint három órás késése vagy törlése esetén a Flight Refund azonnali kompenzációt fizet. Az uniós jogszabályok alapján ez az összeg kb. 250-600 euró, azaz 80 ezer és több mint 200 ezer forint között lehet. A cég pedig ezt előre fizeti ki, még a behajtási folyamat sikeressége előtt. A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfeleknek mindössze regisztrálniuk kell a Flight Refund oldalán, és az utazás előtt regisztrálni a járat adatait. Késés vagy törlés esetén pedig 8 napon belül elutalják az összeget.

Polányi Zoltán hozzátette: „Bízunk abban, hogy az egyre népszerűbb kiegészítő, assistance szolgáltatásokkal hozzájárulhatunk az utazás iránti bizalom visszaállításához, és az utazók biztonságérzetének növekedéséhez”.

Weboldalunkon sütiket használunk látogatónk minél magasabb színvonalú kiszolgálása és az oldalon végzett tevékenységek nyomon követése érdekében. A sütikről további információkat itt talál: Cookie szabályzat