Extra szolgáltatásokkal bővült a BalatonHelp; jön a Flight Refund
Budapest, 2021. június 24. - Vízi balesetek, betegségek, járattörlések: számos káreset történhet a nyári időszakban is, amelyekre érdemes felkészülni. A biztosítások és kiegészítő szolgáltatások több százezer forintos kiadástól kímélhetik meg a bajba kerülőket – derül ki a CIG Pannónia összeállításából. A cég a belföldi és külföldi utazóknak assistance szolgáltatásokkal készül a nyárra. Ezek a többletszolgáltatások minden egyéni biztosítással rendelkező CIG ügyfél számára elérhetőek.
A koronavírus-járvány harmadik hullámának elcsendesedésével és az oltással rendelkezők számának növekedésével egyre többen terveznek utazást a nyáron. A belföldi turizmus számára kedvező képet festenek a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ előfoglalási adatai, amely szerint a három nyári hónapra havonta már több mint 1 millió vendégéjszaka-foglalást rögzítettek. A legnépszerűbb belföldi célpont pedig a Balaton: a Magyar Turisztikai Ügynökség felmérése szerint a magyarok 70 százaléka tervez egy éven belül belföldi utazást, a legtöbben pedig a Balatonhoz látogatnának el.
Vontatás, víz alatti keresés, orvosi konzultáció - segítség parton és vízen
A szezon tehát erősnek ígérkezik a Balatonon, ezért a CIG Pannónia Biztosító új, assistance szolgáltatásokkal készül a nyári hónapokra. Ezek a többletszolgáltatások az egyéni, folyamatos díjas biztosítással rendelkező ügyfelek számára érhetőek el. A társaság a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatával együttműködve a BalatonHelp nevű, már évek óta megbízhatóan működő segítségnyújtási szolgáltatás bővített verziójával gondoskodik a nyaralók biztonságáról. A BalatonHelp applikáció lényege, hogy egyetlen gombnyomással, a nap 24 órájában tudnak segítséget hívni a bajba jutottak, hiszen a vízimentők a GPS-koordináták alapján pontosan látják, honnan érkezett a segélyhívás.
„Ezt a szolgáltatást szerettük volna kiegészíteni és a Balatonon nyaralókat segíteni abban, hogy még biztonságosabban teljen a vakáció. A szerződéssel rendelkező ügyfelek két BalatonHelp-csomag közül is választhatnak, így mind a vízen, mind pedig a parton kikapcsolódók extra „védelemmel” vághatnak neki a nyárnak” – mondta Polányi Zoltán, a CIG Pannónia vezérigazgatója.
A Pannónia Part csomag a vízparton nyaralók számára jelent extra védelmet váratlan esemény esetén. Minden elővigyázatosság ellenére ugyanis nyaralás közben is történhetnek balesetek. A CIG tapasztalatai szerint sokan nem tudják, hova forduljanak, ha például hirtelen kell kórházat kell keresni nyaralás közben vagy a kisállatnak ellátást, ha baleset történik. Az ügyfelek többek között 24 órás elérhetőség keretében orvosi telefonos konzultációval, nem sürgősségi esetekben beteglátogatással, magán betegszállítás lehetőségével, illetve a környékbeli orvosi ügyeletek, magánrendelők és patikák elérhetőségével számolhatnak. A Pannónia Hajó csomag a vízi járművel rendelkezőknek szól, ennek keretében többek között meghibásodás vagy üzemképtelenség esetén a vízimentők a legközelebbi kikötőbe vagy anyakikötőbe vontatják a hajót, az elsüllyedt eszközöket kiemelik. Ezen felül telefonos orvosi konzultáció, nem sürgősségi esetben mentőtiszt szintű beteglátogatás is igénybe vehető.
Jelentős összeg járhat vissza a külföldi utazásoknál
A belföldi nyaralás mellett a külföldi utazást is többen terveznek idén. A járvány miatt jelenleg is számos óvintézkedés betartása mellet lehet utazni – bizonyos esetekben például többnapos karantén vár az utazókra -, azonban váratlan helyzeteket nem csak a korlátozások hozhatnak. Járatkésések vagy járattörlések mindig előfordulhatnak, az ebből adódó kellemetlenséget pedig szintén csökkenthetik az assistance szolgáltatások.
A magyar biztosítási piacon elsőként a CIG-ügyfeleknek érhető el a Flight Refund refundpass+ elsőbbségi szolgáltatása. A légiutasok jogaival és védelmével foglalkozó cég kiegészítő szolgáltatását a következő egy évben repülővel utazók vehetnek igénybe. Ennek értelmében az Európai Unió területéről induló vagy európai légitársaság által üzemeltetett járat több mint három órás késése vagy törlése esetén a Flight Refund azonnali kompenzációt fizet. Az uniós jogszabályok alapján ez az összeg kb. 250-600 euró, azaz 80 ezer és több mint 200 ezer forint között lehet. A cég pedig ezt előre fizeti ki, még a behajtási folyamat sikeressége előtt. A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfeleknek mindössze regisztrálniuk kell a Flight Refund oldalán, és az utazás előtt regisztrálni a járat adatait. Késés vagy törlés esetén pedig 8 napon belül elutalják az összeget.
Polányi Zoltán hozzátette: „Bízunk abban, hogy az egyre népszerűbb kiegészítő, assistance szolgáltatásokkal hozzájárulhatunk az utazás iránti bizalom visszaállításához, és az utazók biztonságérzetének növekedéséhez”.