A CIG Pannónia rendkívüli közleménye a koronavírusra tekintettel hozott intézkedésekről
2020. 04. 20.
A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. ezúton tájékoztatja a tisztelt Befektetőket és a részvénypiac szereplőit, hogy gyors és hathatós intézkedéseket hozott, illetve hajtott végre a COVID-19 járvány előidézte rendkívüli helyzet hatásainak ellensúlyozására. Az intézkedések két csoportba sorolhatók: ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelmét szolgálók, illetve a a járványügyi korlátozások idején a folyamatos üzletmenet, különösen az értékesítés fenntartása és támogatása érdekében tett lépések.
A járvány magyarországi megjelenése kezdetén a menedzsment részletes kockázati elemzést készített a vállalati működés azon elemeiről, melyekre befolyással lehetnek a várható járványügyi korlátozások, továbbá tervet dolgozott ki arra, hogy a vállalat és dolgozói miként tudják a munkát a legbiztonságosabban folytatni - akár egy teljes járványügyi vesztegzár (lockdown) közepette. Az elfogadott tervnek megfelelően a menedzsment az alábbi intézkedéseket hozta.
Ügyfelek és a munkatársaink egészségének védelme:
- Személyes ügyfélszolgálatunkon csak ügyeletet tartunk fenn. Tájékoztattuk ügyfeleinket, hogy biztosítási ügyeiket call centeren, vagy emailben, továbbá személyes online ügyfélportáljukon keresztül intézhetik. A gyors átállás zökkenőmentesen zajlott, köszönhetően a Társaságunknál az elmúlt években végrehajtott digitális fejlesztéseknek.
- Központi irodánk munkatársai számára biztosítottuk az otthoni munkavégzés lehetőségét. Ehhez megszerveztük a szükséges technikai, illetve IT biztonsági feltételeket.
- Értékesítőink számára tájékoztatást tartottunk a járványügyi korlátozásokról, a higiéniai, kijárási és távolságtartási (social distancing) szabályokról, melyeket azóta is szigorúan betartanak.
A folyamatos ügymenet fenntartása és az értékesítés támogatása:
- Bevezettük a videochat-en keresztüli ügyfél-hitelesítést - az elsők között a hazai biztosítási piacon. Ezzel teljeskörűen digitalizáltuk a biztosítási szerződéskötést. Ennek köszönhetően a biztosító értékesítői a járvány idején is tudják folytatni munkájukat. A szolgáltatás legfontosabb újítása, hogy a Ptk. és a távértékesítésre vonatkozó jogszabályok alapján az ügyfelek a hagyományos aláírás helyett videochat felvételen tesznek szerződéses nyilatkozatokat, így azok jogilag egyenértékűek a papíron aláírt szerződésekkel. Mivel nincs személyes találkozó az ügyfelek és az értékesítők között, így a szerződéskötés egészségügyileg is teljesen biztonságos.
- A járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt tájékoztattuk érdeklődő ügyfeleinket, hogy nem indokolt befektetéseik visszaváltása az átmeneti kedvezőtlen pénzügyi feltételekkel. Befektetéseik biztonságban vannak, és nem érdemes elhamarkodott döntéseket hozni átmeneti válságok idején.
A CIG Pannónia Életbiztosító pénzügyileg stabil, fundamentumai biztosak, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 343 százalék. A fenti járványügyi intézkedések ennek a stabilitásnak a további erősítését szolgálták.